Уроки математики



КУ Сумська спеціальна загальноосвітня школа
Сумської міської ради










Урок математики по темі:

Порівняння чисел у межах 7. Закріплення нумерації чисел у межах 7. Кількісна й порядкова лічба.










Підготувала й провела
вчитель: Угляй О.В.














Тема Порівняння чисел у межах 7. Закріплення нумерації чисел у
межах 7. Кількісна й порядкова лічба.
Мета: вчити порівнювати числа у межах 7; продовжувати вивчати властивості натурального ряду чисел; вправляти у порядковій і кількісній лічбі; розвивати увагу, мислення, пам'ять, спостережливість, коригувати дрібну моторику рук; виховувати інтерес до математики.
Тип уроку: урок систематизації й узагальнення знань, умінь і навичок.
Обладнання: предмети для лічби, силуетні картинки, геометричні фігури.

Хід уроку

І. Загальнокорекційний етап.
1. Організаційна підготовка учнів до праці.
- Стали всі рівненько біля своїх парт.
- Добрий день, діти! Сідайте.
2. Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку.
- Сьогодні девіз нашого уроку такий:
Міркуємо – швидко,
Відповідаємо – точно,
Рахуємо -  правильно,
Пишемо – гарно.
ІІ. Основний етап.
1.Повідомлення теми і мети уроку.
- Діти, на сьогоднішньому уроці ми з вами будемо: порівнювати числа у межах 7, закріпимо нумерацію чисел в межах 7 та продовжимо вправляння у порядковій та кількісній лічбі.
- А щоб нам було цікавіше працювати, до нас завітали казкові герої, яких ви добре знаєте.
2.Підготовча частина.
- Першими до нас завітали мама-кішки із своїм кошеням по кличці Мяу.
- Матуся-кішка недаремно привела до нас своє кошеня. Мяу хоче швидко вивчити цифри, от кішка і просить вашої допомоги в цьому.
- Допоможемо кошеняті та й самі пригадаємо цифри, які ми вивчили.
Цифри спокійно жили у книжці,
В яку вдалось пролізти мишці.
Вона початки відкусила,
У себе в нірці схоронила.
Ці цифри не прості,
Ці цифри чарівні.
Коли вгадаєш цифру ти –
Знов стануть цілими вони.
(Вчитель показує картку, де написана частинка цифри. Коли діти вгадують, вчитель повертає картку іншою стороною, де написана ціла цифра).
-           Діти, давайте ще раз повторимо назви цифр, щоб кошеня Мяу краще їх запам’ятало.
-           Отже, мама-кішка дякує вам за допомогу. І сподівається, що і ви, і Мяу добре засвоїли назви вивчених цифр.
3. Фізкультхвилинка.
Виконуються вправи для розвитку дрібної моторики рук.
-           Якщо сядемо красиво,
То напишемо на диво.
Раз, два, три, чотири, п’ять –
Починаємо писать.
Ручку вправо поверніть,
Зошит гарно покладіть.
4. Хвилинка каліграфії.
-  Давайте пригадаємо написання цифри 7 та запишемо в зошити рядочок цієї цифри.
5. Формуюча частина.
1) Закріплення нумерації чисел в межах 7. Визначення сусідів чисел.
- Діти, подивіться хто прийшов до нас в гості. Та це ж пес Джек із мультфільма. В нього дуже велика рідня. І коли вони збираються разом, грають в гру «Назви сусідів». Давайте і ми пограємо в цю гру.
(Вчитель показує число, а діти називають його «сусідів».)
-           Я думаю, Джекові сподобалося з вами грати . А з ним до нас завітав приятель Мікі. Він хоче дізнатися, чи вмієте ви порівнювати числа. І пропонує ось ці числа.
(На дошці числа від 1 до 6).
-           Яке число більше : 6 чи 1? 6 чи 2? 4 чи 3? 5 чи 4?
-           Як ми утворили число 7?
-           Яке місце в ряді займає число 7?
-           Яке число передує числу 7?
-           Отже, давайте порівняємо числа в межах 7 та запишемо в зошити. А Мікі буде за вами спостерігати.
(Діти порівнюють числа і записують на дошці та в зошиті).
2) Фізкультхвилинка.
- Діти, Мікі так за вами спостерігав, що аж трішки втомився. Він пропонує вам відпочити разом з ним.
(Діти за вчителем повторюють вірш, виконуючи рухи).
-           Хома, Хома – хом’ячок.
В Хомки в смужечку бочок.
Хомка рано встає,
Лапки миє, шийку тре,
Підмітає Хомка хатку
І виходить на зарядку.
Раз, два, три, чотири, п’ять –
Хомка сильним хоче стать.



3. Робота з підручником та в зошиті.
- Ви відпочили, набралися сили. І, я думаю, час вже й попрацювати з підручником.
- Відкриваємо підручник , де лежить закладинка.  (стор. 95 )
Завдання 2. За малюнками складіть приклади на додавання і запишіть їх в зошити.
4. Робота з геометричним матеріалом.
- Діти, подивіться, до нас завітав ослик Іа.
- А що це в нього на хвості? (кульки)
- Якого кольору кульки?
- Скільки їх?
- Ослик Іа приніс вам завдання у конвертиках. Відкрийте конверти, подивіться і скажіть, що в них? (Геометричні фігури).
- Ослик пропонує вам із цих фігур скласти ось такий будиночок, в якому він живе.
(На дошці вивішується складений на аркуші зразок будиночка, діти намагаються скласти такий же у себе на партах. Вчитель допомагає, за потребою і контролює виконання роботи дітьми).
ІІІ. Заключний етап.
1.       Підведення підсумків уроку.
-           Діти, хто приходив до вас сьогодні в гості на урок математики?
-           Я думаю, що вони залишились вами задоволені, як ви працювали під час уроку.
-           Чи сподобався вам урок?
-           Що ми робили на уроці?
-           Що вам найбільше сподобалось?
2.       Приведення організму у спокійний стан.
3.       Приведення і порядок робочих місць.
4.       Створення установки на відпочинок.


Тема    Метр, сантиметр, дециметр, міліметр. Співвіднесення між
величинами довжини.
Мета: ознайомитиучнів з мірами довжини; вчити співвідносити величини довжини; розвивати увагу, мислення, пам'ять, спостережливість, коригувати дрібну моторику рук; виховувати інтерес до математики.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання: лінійки різної довжини, предмети для вимірювання, силуетні
 картинки, геометричні фігури.

Хід уроку

І. Загальнокорекційний етап.
1. Організаційна підготовка учнів до праці.
- Дзвоник пролунав веселий,
Дружно всіх він кличе в клас.
Що ж цікаве на уроці
Пропоную я для вас?
2. Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку.
- Дружба з такою точною і необхідною для всіх наукою, як математика, допоможе нам сьогодні плідно попрацювати на уроці. А допомагатиме нам працювати казковий герой, який завітав до нас – це, мабуть, ви здогадались, Знайко. Але він прийшов не сам. А привів з собою Незнайку, щоб він разом з вами вчився і пізнавав нові знання.
ІІ. Основний етап
     1.Повідомлення теми і мети уроку
- Якось Знайко дізнався, що ми з вами сьогодні будемо вивчати міри довжини, вчитимемось співвідносити величини довжини.
- Тому до нас прийшов не з пустими руками, а як завжди, з цікавими матеріалами. Давайте подивимось, що він сьогодні нам приніс?
(Вчитель показує учням лінійки різної довжини).
2.Підготовча частина
- Перше запитання від Знайки:
Якими одиницями довжини можна виміряти якийсь предмет чи відстань?
(Метрами, сантиметрами, дециметрами).
   -Якими приладами можна вимірювати?
(Лінійкою, сантиметром).
   -Якої довжини бувають лінійки? Покажіть свої лінійки.
3. Формуюча частина
а)ознайомлення з новими знаннями, уміннями та навичками
-Діти, сьогодні ми познайомимося ще з однією одиницею вимірювання, яка використовується для вимірювання малих відстаней чи предметів, - міліметром. Міліметр – це десята частина сантиметра. І позначається вона – мм.
-Візьміть лінійки і покажіть 1 см, порахуйте, скільки поділок від 0 до 1см. (10).
-Отже, одна поділка – це і є 1 мм. То скільки таких поділок в 1 см?
-Знайко приніс вам ось таку таблицю. З допомогою якої, ви разом з Незнайкою легко навчитесь співвідносити міри довжини:

  10 мм = 1 см10 дм = 1 м

10  см = 1 дм  100 см = 1 м

Фізкультхвилинка.
-Мабуть, ви трішки притомилися і Незнайка теж втомився. Давайте відпочинемо.
(Виконуються вправи для розвитку дрібної моторики рук).
Хвилинка каліграфії.
-  Діти, на хвилинці каліграфії ми запишемо  позначення мір довжини.
(м, см, дм, мм).
Якщо сядемо красиво,
То напишемо на диво.
Раз, два, три, чотири, п’ять –
Починаємо писать.
Ручку вправо поверніть,
Зошит гарно покладіть.

б) уточнення й доповнення матеріалу
- Діти, давайте разом прочитаємо таблицю співвіднесення мір довжини і покажемо їх на лінійці.
(Діти за зразком вчителя показують на лінійках відповідні величини).
   -Діти, Незнайкові цікаво знати, які предмети можна виміряти з допомогою
    Лінійки?
  -Давайте  виміряємо предмети, що лежать у вас на партах: підручник,
  зошит, ручку, олівець. (Діти вимірюють і говорять результати, записують на
 дошці та в зошиті).
  -А чи можна виміряти парту лінійкою? Давайте спробуємо.
  -А чим зручніше вимірювати великі предмети? (метром)

 Фізкультхвилинка.
- Діти, Знайка і Незнайка так за вами спостерігали, що аж трішки втомилися. Вони пропонують вам відпочити разом з ними.
(Діти за вчителем повторюють вірш, виконуючи рухи).
-Хмарка сонечко закрила,
Слізки срібнії зронила.
Ми ті слізки пошукаєм,
У травичці позбираєм.
Пострибаєм, як зайчата.
Політаєм, як пташата.
Потанцюємо ще трішки,
Щоб спочили ручки, ніжки.
Всі веселі? От чудово!
А тепер до праці знову.

в) систематизація і узагальнення знань
 Робота з підручником
- Ви відпочили, набралися сили. І, я думаю, час вже й попрацювати з підручником.
- Відкриваємо підручник , де лежить закладка.  (с. 121 )
(Діти виконують завдання 15, 16, 17, 19, записуючи відповіді на дошці та в зошити).

ІІІ. Заключний етап.
1.  Підведення підсумків уроку та оцінювання.
-           Діти, хто приходив до вас сьогодні в гості на урок математики?
-           Я думаю, що вони залишилися вами задоволені, як ви працювали під час уроку.
-           Чи сподобався вам урок?
-           Що нового ви дізналися на уроці?
-           Давайте ще раз прочитаємо таблицю величин.
-           Що вам найбільше сподобалось?
-           Всі гарно працювали під час уроку, але хочеться відмітити …(вчитель оцінює роботу учнів на уроці, коментуючи отриманий ними бал).
2.  Пояснення домашнього завдання.
Завдання № 18 (вчитель пояснює виконання завдання).
3.  Приведення організму у спокійний стан.
 4. Приведення і порядок робочих місць.
 5. Створення установки на відпочинок.

Тема    Складання плану розв’язування задач за запитаннями вчителя
Мета: вчити учнів складати план розв’язування задач за запитаннями; вдосконалювати вміння правильно складати математичну дію, відповідно до даних задачі; розвивати увагу, мислення, пам'ять, спостережливість, корегувати дрібну моторику рук; виховувати інтерес до математики.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання: лінійки для лічби, силуетні картинки, розрізні числа, геометричні
фігури.

Хід уроку

І. Загальнокорекційний етап.
1. Організаційна підготовка учнів до праці.
- Дзвоник пролунав веселий,
Дружно всіх він кличе в клас.
Що ж цікаве на уроці
Пропоную я для вас?
2. Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку.
- Дружба з такою точною і необхідною для всіх наукою, як математика, допоможе нам сьогодні плідно попрацювати на уроці. А допомагатиме нам працювати казковий герой, який завітав до нас – це, мабуть, ви здогадались, Буратино. Він прийшов, щоб  разом з вами вчився і пізнавати нові знання.
ІІ. Основний етап
1. Підготовча частина
1). Усний рахунок
- Для того, щоб розпочати вивчення нового матеріалу, ми повинні зробити розминку.
- А завдання для розминки підготував для вас сам Буратино.
(Вчитель вивішує на дошці завдання, в якому неохідно починаючи від найменшого числа дістатися 100).


 
-         Як мусить Буратино йти, щоб ключик
100
 
золотий знайти? Його мета – дійти до 100.
Ця справа дуже непроста.             http://s.fishki.net/upload/users/2015/09/22/805537/1fafa2c43e03059e012f478ac239a781.jpg
-         Назвіть скдад чисел: 9,  15,  19, 26,  43,  52, 64,  75,  100.
2). Хвилинка каліграфії
- Яке найменше число ми назвали? В якому числі є дев’ять одиниць?
- Отже, на хвилинці каліграфії пригадаємо написання цифри 9.
-         Молодці, діти, ви справилися із завданням Буратино.
Фізкультхвилинка
 (Виконуються вправи для розвитку дрібної моторики рук).
-         То ж час переходити до вивчння нової теми.
     2.Повідомлення теми і мети уроку
- На сьогоднішньому уроці ми будемо розв’язувати задачі за планом. Який ви будете складати за запитаннями вчителя.
3. Формуюча частина
а) Ознайомлення з новими знаннями, уміннями та навичками
      Робота з підручником.
Робота над задачею.
1.     Читання задачі учнями.
2.     Читання задачі вчителем.
3.     Розбір задачі за запитаннями.
4.     Запис умови задачі.
5.     Складання плану розв’язування задачі.
6.     Розв’язання задачі.
7.     Запис задачі в зошити.
Фізкультхвилинка.
- Діти, Знайка і Незнайка так за вами спостерігали, що аж трішки втомилися. Вони пропонують вам відпочити разом з ними.
(Діти за вчителем повторюють вірш, виконуючи рухи).
    -Хмарка сонечко закрила,
Слізки срібнії зронила.
Ми ті слізки пошукаєм,
У травичці позбираєм.
Пострибаєм, як зайчата.
Політаєм, як пташата.
Потанцюємо ще трішки,
Щоб спочили ручки, ніжки.
Всі веселі? От чудово!
    А тепер до праці знову.

б) Уточнення й доповнення матеріалу
- З яких частин складається задача?  (умова, запитання, розв’язання, відповідь).
    -Про що ми розвязували задачу?
    -Що допомогло нам розвязати задачу?  (запитання)
4.Робота з геометричним матеріалом
-Весь час Буратино спостерігав за тим, як ви працювали над розв’язуванням задачі. І підготував для вас завдання на уважність та спостережливість.
-У вас на партах лежать конверти. Подивіться, що там поклав Буратино.
(Дити виймають з конвертів геометричні фігури тим часом вчитель вивішує на дошці стрічку з фігурами).
-Давайте назвемо ці фігури.
-Якого вони кольору?
-Розкладіть фігури по колу.
-Ще раз уважно подивіться на дошку й запам’ятайте, яка фігура, на якому місці знаходиться?

-А тепер викладіть свої фігури в такій же послідовності. (Вчитель закриває стрічку з фігурами, учні викладають на партах).
-Буратино поспішає перевірити вашу роботу. Хто був найуважнішим?

ІІІ. Заключний етап.
     1.Підведення підсумків уроку та оцінювання.
-           Діти, хто приходив до вас сьогодні в гості на урок математики?
-           Я думаю, що він залишився вами задоволеийі, як ви працювали під час уроку.
-           Чи сподобався вам урок?
-           Що нового ви дізналися на уроці?
-           Давайте ще раз пригадаємо з яких частин складається задача.
-           Що вам найбільше сподобалось?
-           Всі гарно працювали під час уроку, але хочеться відмітити …(вчитель оцінює роботу учнів на уроці, коментуючи отриманий ними бал).
      2.Пояснення домашнього завдання.
Завдання № ___  на с. __- (вчитель пояснює виконання завдання).
      3.Приведення організму у спокійний стан.
 4. Приведення і порядок робочих місць.
 5. Створення установки на відпочинок.







Комментариев нет:

Отправить комментарий